Historicky první Mistrovství ČR elektrokol se pojede v Mostě
Jsou to kola pro lenochy. Na to bych
nesedl, musel bych se stydět. Jaká nespravedlnost, když to do
kopce jede samo! To jsou asi první myšlenky, které napadly při
prvním setkání s elektrokolem nejednoho cyklistu. Toto počáteční
„ohrnování nosu“ nad elektrokoly je celkem pochopitelné,
obzvlášť v případě, když nemáme jasno v tom, jak e-kolo
vlastně funguje. V první řadě je potřeba objasnit, že kolo samo
nejede, při jízdě je potřeba šlapat, elektromotor zde vykonává
pouze podpůrnou funkci. S mírnou nadsázkou lze tvrdit, že kdo
nešlape, nejede. Podpora elektromotoru je omezena i z opačné
strany, tedy pokud chcete jet vyšší rychlostí, než kterou
povolují evropské směrnice, musíte si opět vystačit sami. Daný
rychlostní limit je oficiálně stanoven na 25km/h, homologované
elektrokolo by mělo při dosáhnutí tohoto limitu elektromotor
automaticky vyřadit z provozu. Každého jistě napadne, zda-li
je možné tento limit nějak obejít. Ano,
možné to je a neoficiálně se takovéto úpravy provádí. Ne vždy
se ale úprava limitu vyplatí, především je pak potřeba počítat
s rychlejším vybitím baterie a výrobci motorů na podobné úpravy
také určitě nebudou koukat při případných servisních úkonech
s pochopením.
Rájem elektrokol v Evropě je
Holandsko, Německo a Velká Británie – země, ve kterých jsou
kola považována za běžné dopravní prostředky v městském
provozu. Jak už je u nás zvykem, s mírným zpožděním se tento
fenomén posledních let dostává i k nám a spolu s vývojem
technologií, zmenšováním baterií a zvyšováním dojezdových
hodnot, se výrobci snaží proniknout i do lehčích terénů v
přírodě.
A jelikož lidstvo je od nepaměti
zvyklé soutěžit, byla jen otázka času, kdy v cyklistických
závodech přibude nová kategorie – elektrokola. Několik závodů
elektrokol u nás už v loňském roce proběhlo, tak je nejvyšší
čas nalézt historicky prvního Mistra ČR. A proč tento závod
neuspořádat právě u nás v Mostě, navíc když jsme letos
získali titul „Evropské město sportu“? Stane se tak v rámci
Mistrovství ČR v MTB maratonu Extrém
Bike Most 2015, které se uskuteční 6. června na mosteckém
hipodromu. Po delším rozhodování a s přihlédnutím k
současným konstrukcím e-biků
padla volba na méně náročnou trať o délce 35km, vedoucí
po širokých šotolinových cestách kolem jezera Matylda, kterou
znají všichni účastníci závodu Hobby.
Starší články:
- Promítání filmu a beseda s Jirkou Křížem, účastníkem extrémního závodu napříč Amerikou RAAM 2014.
- Životní jubielum slaví otužilec, atlet, trenér, lyžař ...
- Nedělní výlet po Německu se opravdu vydařil.
- Jeden z nejstarších Cyklistických klubů slaví 65. narozeniny.
- Enduro Rally Most – to nejlepší z Extrém Bike Most
- Přijďte se podívat na kolo, které jen tak v ulicích neuvidíte. Kola 2015 již v prodeji.
- Úspěchy KL sportu v Českém poháru MTB
- Fotoreport ze Svinčických okruhů
- Pozvánka na Svinčické okruhy
- Krušnoborec – Bikemaraton na Klínech letos už po šesté
Elektrokola s dojezdem až 130 km.
Zima je v plném proudu, hory jsou plné lyžařů, ale cyklistická sezóna se nám nezadržitelně blíží. Již nyní naskladňujeme nové modely jízdních kol a elektrokol. Na naší prodejně jsou k vidění nové mode...zobrazit celý článek
Likvidace skladů. Kolečkové brusle za poloviční cenu.
Nevíte si rady s Vánočním dárkem, nyní u nás pořídíte kvalitní brusle K2 a Tempish levněji než obyčejné na internetu nebo Supermarketu....zobrazit celý článek
Nová elekrokola v KL sportu.
Pro koho vlastně elektrokola jsou?Možná by bylo snazší odpovídat na otázku, pro koho nejsou. Elektrokolo, jako jediné kolo si jistě nekoupí aktivní jezdci, kteří vnímají cyklistiku jako sportovní činn...zobrazit celý článek
Z každého kola umíme udělat ELEKTROKOLO.
Kit pro stavbu EV kola - EVBIKE středový pohon (250W, 36V) Sada s motorem 36V a 250W pro pohon středové osy a kompletní elektrickou výbavu. Sadu stačí doplnit o akumulátor dle vašeho výběru a můžete ...zobrazit celý článek